lørdag 4. juni 2011

Sommer!

Ååh, det er så deilig med sommer!
Vi har hatt noen dager nå med rundt 26 grader i skyggen, og det er bare fantastisk. Nå har vi akkurat spist på verandaen, klokka er over halv ti på kvelden, og det er fortsatt behagelig med bare singlet og shorts.


Vi har planta blomster i bøtter og spann, krukker og kar, og mr. H Andy har halvert hekken foran huset og i oppgangen, kutta kraftig på tujaene som skiller oss og naboen, revet noen råtne, gamle gjerder, klipt plen og i det hele tatt fiksa masse ute de siste dagene. Jeg er takknemlig.
Og jeg er så glad for at jeg er gift med en som er HANDY, både ute og inne!



Vi har kjøpt tomatplanter og en del urter også. De er allerede i "bruk" og i dag har vi faktisk høsta våre to første tomater. Vi har ikke drivhus, men håper vi skal få glede av litt forskjellige grønne vekster i solveggen på den ene verandaen.

Siden jeg har bodd mange år i Lofoten, kan jeg ikke la være å tenke på alle gode venner som fortsatt opplever nesten vinterstemning. Vår gamle nabo vurderte å legge om igjen til vinterdekk i dag (det var trolig en spøk, men likevel...) Andre rapporterer om sludd og hagl.
Utrolig store forskjeller i dette landet.
Så jeg sender noen varme tanker nordover med ønske om at sommeren skal komme veldig snart.
Midnattssola er i alle fall på plass.
Og det er slett ikke dårlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar