søndag 19. juni 2011

Hurra for Hurtigruta!

Har du sett hurtigruteprogrammet? Jeg, som vanligvis nesten ikke ser noe særlig på tv, har vanskelig for å rive meg løs.
I over fem døgn sender NRK2 direkte fra hele turen mellom Bergen og Kirkenes.

For en utrolig vakker kyst vi har! Så mange vakre steder, et nydelig vær, midnattssol og glade ansikter. NRK2 har virkelig klart å skape folkefest, folk møter opp i hopetall på kaiene. Det vinkes fra holmer og nes, det viftes med flagg fra annenhvert naust, det skrives i sanden og på plakater. Korpsene spiller og småbåtfolket har stafett langs leia.

Dette er virkelig slow-tv.
Turen vi er med på, tar den tiden det tar.
Passasjerer går av og på, gods lastes og losses.
Vi møter andre hurtigruter på vei sør. Det vinkes, tutes og ropes som om man var gamle kjente.

Nå nærmer båten seg Bodø. Så gleder jeg meg til turen over Vestfjorden, og sent på ettermiddagen vil Lofotveggen stige opp av havet. Rundt kl 18.30 anløpes Stamsund, og jeg er veldig spent på om det er mange kjente på kaia.

Får ikke Hurtigruten mange nye venner etter dette, så vet ikke jeg. Mens vi venter på mulighet til å reise på langtur, er dette en god oppvarming.

Vil du bli med på ferden, kan du klikke her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar