tirsdag 15. mars 2011

Takknemlig og tankefull



Krisen i Japan er vel større enn noen av oss kan fatte. I alle fall er den større og verre enn jeg kan klare å ta inn og begripe. Mitt eget lille hverdagskaos med flytting, oppussing, sagflis og maling blir mindre enn en minimal dråpe i havet sammenlignet med den enorme katastrofen som rammer tusenvis på andre siden av kloden. Jeg føler meg maktesløs og tankefull...
Jeg ber og håper at de mange som lider skal få hjelp.


Og jeg kjenner på takknemlighet!
Takknemlighet over at jeg er så heldig å få bo i et trygt land, i gode omgivelser, med vakker natur og et samfunn som fungerer. Jeg er glad for at det sjelden er store naturkatastrofer i vårt område, og selv om det er mange ting vi kunne ønske var annerledes, så har vi det tross alt veldig, veldig godt i dette landet.

Bildene er tatt i vakre Ravnedalen i Kristiansand i høst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar