onsdag 16. mars 2011

Smugtitt

Liker du å smugtitte på halvferdige prosjekter? I så fall kan du ta en titt inn på badet vårt (det ene av de tre badene i huset!) Det er bare badet i tredje etasje som får en makeover nå, men det trengtes sannelig også.



Nå begynner det å ta form, selv om det mangler en del enda. Men dopapir har vi i alle fall, he he.

Det gamle gulvet er revet, og har fått varmekabler og fine fliser. (Ja, det er dyrt å lage nytt bad...)
På veggene har vi (les mannen i huset (Mr H.Andy) og svigerfar lagt våtromsplater. Vegghengt toalett sto på min ønskeliste, og jeg håper det er verd de ekstra kronene det kostet. Inne i venstre hjørne kommer dusjkabinett og i høyre hjørne blir det hylle eller skap til håndklær osv.

Rundt vinduet får man litt inntrykk av hvordan det var her før. Mørkebrunt var tingen ser det ut til. Nå står hvite lister for tur, både rundt vinduet og det nymalte taket.
Over vasken holder vi på å montere et speilskap, dørene har ikke kommet opp enda. Servantskapet er i hvit høyglans (ja, det er selvsagt fra IKEA) og det skal ikke være turkis inni selv om det ser slik ut. Vi har bare ikke fjerna dekkplasten enda. Og det skal to store skuffer inn i fronten.

Hørte forresten om noen som etter åtte år kom tilbake til en kjøkkenleverandør (som jeg etterhvert kjenner godt). De klagde på at det var litt "bobler" i overflaten på kjøkkenskapene. Det viste seg at de ikke hadde fjernet dekkplasten! Etter åtte år!! Jeg vet ikke hvordan det var da, men nå er de fleste av dekkplastene i turkis farge. Jeg ser for meg familien som bestiller nytt hvitt kjøkken, og i stedet får et turkis. De tenker kanskje "okey, det var litt annerledes, men vi får vel leve med det..." Så etter åtte år finner de altså ut at skapene er dekket med plast. (ja, det er faktisk mulig!)
Røsk og riv og svusj, så ble det nytt kjøkken på et par minutter."Uuups, vi har visst fått hvitt kjøkken!"
Snakker om rask kjøkkenfornying!

Det kan hende jeg ønsker meg nytt bad om åtte år, men jeg har ikke tenkt å leve med turkisfargen av den grunn.



Denne krana synes jeg var kul! Ikke helt vanlig, eller kanskje den er det?
Jeg gleder meg i alle fall til vi er helt ferdige og skal ta den og resten av badet i bruk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar