tirsdag 21. februar 2012

Selvgjort til karneval


Det er karnevalstider, og jeg innrømmer glatt at jeg ikke er så veldig tilhenger av alle feiringer vi bare "må" få med oss.
Misforstå meg ikke, jeg synes det er flott med feiringer, men alt stresset med alt vi skal kjøpe synes jeg er litt over stokk og stein til tider.
I forrige uke toppet det seg fullstendig, med morsdag, valentinsdag, karneval og fastelaven i løpet av åtte dager. Puh!
Tipper at enkelte i handelsstanden jubler!



Så jeg slår et slag for hjemmelagde karnevalskostymer. Det finnes mye fint å få kjøpt, men de koster en del, og kvaliteten er så som så...

Pocahontas (til venstre på bildet) har hjemmesydd drakt, og jeg synes hun var veldig søt.

Vi gikk for klovnekostyme i år. Sydde en diger bukse av et grønt stoff jeg hadde liggende. Bare et par sømmer og strikk i livet. Så sydde jeg en krage av en lang remse stoff. Løpegang i den ene siden med strikk... Buksa fikk lommer i samme stoff, og i all beskjedenhet synes jeg det ble flott, fargerikt og artig. Parykken og nesa har vi kjøpt, t-skjorta er henta fram fra sommerklærne.


Og det viktigste av alt: Barna hadde en super dag med mye lek og moro.
Men å stå stille for å bli fotografert, det har vi ikke særlig tid til....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar