torsdag 5. januar 2012

Hver dag...


Jeg gjør meg en del tanker i forbindelse med et årsskifte.
Tror det er ganske vanlig med
forventning og forundring,
takknemlighet og tanker,
avslutning og arbeidslyst,
oppsummering og oppstart.

Det er ikke fritt for at jeg undrer meg litt på hvordan ting blir.

Jeg trenger å minnes på at det ikke er vits i å bekymre seg.

Derfor kommer noen sitater i dag.

Bekymring er som en gyngestol.
Den gir deg noe å gjøre,
men fører deg ingen steder.

***

Å bekymre seg,
er som å betale forskudd
på en regning
som kanskje aldri kommer...

***
Vær ikke bekymret!

Jeg har hørt at dette står veldig mange ganger i Bibelen.
Hvis man regner med "vær ikke redd, engstelig" og lignende sitat,
kommer visstnok denne oppfordringen hele 365 ganger.
Det skulle være en for hver dag, hele året...

***

Det siste sitatet sto i et julebrev fra en god venninne.
Jeg har pynta det opp med en svibel. Fargen minner om vår og gode tider...



Ønsker deg som er innom her, en stålende dag.
Og gode, trygge dager framover.




1 kommentar:

  1. Det var gode ord å ta med seg inn i et nytt år :))
    Ha en fantastisk dag Hilde ♥

    Klem Bente

    SvarSlett