onsdag 23. november 2011

Tyggis i rumpa?

Flekker på klær er kjedelig, og tyggegummi på klær er nesten enda verre. I alle fall helt til nå. For nå har jeg funnet noe som fjerner tyggisen på en grei måte.

Egentlig har vi en regel her i huset, at tyggegummi bare får være tre steder.
1. I pakken
2. I munnen
3. I søpla


Dessverre er det ikke alltid samsvar mellom liv og lære, og i helga havnet altså en stor grønn tyggisklyse tilfeldigvis oppå et bord, og minst like tilfeldig ble en liten prinsesse i rosa tights sittende akkurat der...

Jeg har tidligere prøvd tips om å legge plagget i fryseren, og så skrape vekk tyggisen etterpå. Jeg har ikke god erfaring med dette rådet, men tipper at dette kan variere med hva slags stoff det er og hva slags tyggis det er.

Men denne gangen henta jeg neglelakkfjerneren.



En bommullsdott og noen dråper... Så var det bare å gni litt.


Vips! Så var all tyggisen borte.
En runde i vaskemaskinen etterpå var nødvendig for å fjerne lukt osv, men tightsen er helt fin igjen.


Jeg kan selvsagt ikke gå god for at dette virker på alt og alltid, men det er verd et forsøk. Tipset er herved overbrakt, og det er hundre prosent gratis.

Ha en strålende onsdag ellers. Her er det regn og tåke.
Gleder meg til helga - da blir det nemlig "lov" å henge opp litt adventslys i vinduene.
Det kan vi like!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar